Nooit Meer Alleen – Angelique Haak

In Nooit meer alleen geschreven door Angelique Haak volgen we Emma die op een dag een brief ontvangt waarin een overlijdensbericht in staat van haar voormalige vriendin Sara. Het bericht eindigt met de letters N.M.A. Emma is in shock en kan niet geloven daar Sara is overleden. Emma gaat op zoek naar de waarheid rondom Sara haar dood en komt erachter dat het de waarheid duisterder is dan ze had verwacht. Ze komt erachter dat iemand bezig is om de gebeurtenis van zoveel jaren geleden rondom de N.M.A club omhoog te halen. Een gebeurtenissen die Emma het liefst wil vergeten.

Het verhaal begint met een spannende proloog wat direct je aandacht pakt. Daarna wordt het verhaal verteld in het heden en het verleden. In het verleden volgen we Emma die in haar examenjaar zit. Emma had geen gemakkelijk schoolperiode en dat valt duidelijk te lezen. Als ze bevriend raakt met een groepje vrienden. Ze worden gepest en zijn duidelijk de buitenbeentjes en hebben het niet gemakkelijk op school. In het heden is Emma een kindercoach en heeft een eigen praktijk aan huis. Haar hele leven veranderd in één klap als ze op een dag de brief ontvangt met het overlijdensbericht van Sara en de drie dikgedrukte letters N.M.A. Als ze besluit om op zoek te gaan naar de waarheid rondom Sara haar dood komt ze erachter dat het wellichts te maken heeft met een gebeurtenis in het examenjaar. Waarom besluit iemand na bijna 25 jaar om dit op te raffelen. Wil iemand dat de waarheid aan het licht komt? Als dat zo is dan hebben Emma en haar vrienden duidelijk een probleem. Want was zich heeft afgespeeld zou nooit gebeurd moeten zijn.

Door de vlotte schrijfstijl en korte hoofdstukken vlieg je zo door het boek heen. De schrijfstijl van Angelique Haak is fijn om te lezen en de gebeurtenissen worden duidelijk omschreven. Doordat de hoofdstukken in het heden vaak eindigt met een spannende gebeurtenis of ontdekking zorgt dit ervoor  dat je door wilt lezen en wilt weten wat er gaat gebeuren. Het plot is uitstekend opgebouwd en er zitten spannende momenten in het verhaal. Echter kreeg ik vrij snel een vermoedde wat er is gebeurd tijdens het examenjaar van Emma en haar vrienden. Het einde is verrassend en zie je zeker niet aankomen! Nooit meer alleen is een vlot en goed opgebouwde thriller.

Bedankt De Crime Compagnie dat ik dit boek eerder dit jaar heb mogen proeflezen! En bedankt voor het opsturen van het boek.

Details
Titel: Nooit meer alleen